قالب وردپرس

سفرنامه ی اروپا محمدرضا نظری
نوروز سال ۱۳۹۴ قسمت ۱۶ تا ۲۰

برنامه_ریزی قبل_از_سفر دریافت ویزا
پنج: هر سفارت برای خودش یک فرم داره که باید تکمیل کنین. تاکید می کنم که فرمتون رو خودتون پر کنین. اگر بفهمن که این فرم رو آژانس برای شما پر کرده حکم مرگ براشون داره. حتی اگرم دوستتون پر می کنه باید به فرم اشراف کامل داشته باشین چون از اون فرمی که پر کردین ازتون سوال می کنه و اگر بلد نباشین بهتون تیکه می ندازن که مگه خودت فرمت رو پر نکردی؟ دادی آژانس پر کرده؟ کلا سفارت ها با آژانس ها مشکل دارن و دوست دارن افراد خودشون اقدام کنن. مگر یک سری سفارت خونه های خاص مثل ایتالیا که من شنیدم. وگرنه بقیه با خود شما راحت ترن. البته ایتالیا رو هم من فقط شنیدم. امیدوارم که اینجوری که می گن نباشه.
#شش: برای ترجمه ی مدارکتون سعی کنین از یک جای ارزون استفاده کنین. خود ترجمه ی مدارک مثل شناسنامه و کارت ملی و یا سند یهو سیصد هزار تومان براتون تموم میشه. چون باید بعضی از مدارک مهر دادگستری و وزارت امور خارجه بخوره.
#هفت: حتما باید یک بیمه ی مسافرتی به مقدار روزی که درخواست کردین داشته باشین. بیمه ی مسافری رو می تونین از هر نمایندگی بیمه ای که مثلا ماشینتون رو بیمه می کنین بگیرین. در کل داشتن بیمه در طول سفر رو بهتون خیلی توصیه می کنم. مخصوصا اینکه میزان پشتیبانی مالی رو همیشه بالا بزنین که یه وقت خدایی نکرده براتون اتفاقی افتاد بتونین ازش استفاده کنین. هزینه ی بیمه زیاد نمیشه.
#هشت: حتما ویزاهای قبلی و پاسپورت های قبلیتون همراهتون باشه. هر سفری که رفته باشین رو اعلام کنین.
گشت یک روزه در شهر پراگ
17 مارچ-26 اسفندماه 93
ظهر رسیدیم به ترمینال پراگ و سریعا با دیدن روی نقشه ی گوکل، سعی کردیم بهترین و سریعترین اتوبوس رو گیربیاریم برای رسیدن به هاستلمون.
توضیحی در خصوص گرفتن محل اقامت #ارزان
#هاستل یا #هوستل محل خواب ارزان قیمتی است که تخت های یک اتاق را به شما اجاره می دهد و در واقع یک اتاق بین چند نفر مشترکن بهره برداری می شود. تعداد تخت ها در هر اتاق از ۲ الی 8 تخت متغیر است.
البته این تعریف کامل و جامع نیست و شما می تونین تو اینترنت سرچ کنید و در خصوص هاستل بیشتر اطلاعات بدست بیارین. خیلی از هاستل ها آشپزخانه دارن و به شما امکان آشپزی تو طول سفر رو هم می دن. یا حتی استفاده از کنسروهایی که احیانا با خودتون بردین.
هاستل ها هم انواع گوناگونی دارن. از نوع سرویس گرفته تا بزرگی و کوچیکی اونها. ما سعی کردیم در طول سفر، در هاستل های خیلی تمیز و کوچک تر اقامت کنیم. هاستل هایی با ظرفیت اتاق 2 الی 4 نفره.
عکس: درب یکی از کلیساهای معروف پراگ

نوع سرویسی که سعی کردیم در هاستل ها استفاده کنیم B&B بود. یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه در روز. خوشبختانه شما توی سفر، برای هزینه کردن دستتون خیلی باز هست. تو یه همچین شهری، می تونین از شبی 4 یورو هزینه کنین به بالا. در خصوص اینکه چطور باید محل اقامت مناسب و خوب با کمترین هزینه رو انتخاب کنید، قرارشد در پست های آینده بگم.
هزینه اقامت در اتاقی که در عکس می بینین 48 یورو بود. که چون بین 4 نفر تقسیم می شد، نفری 12 یورو پرداخت کردیم. ینی شبی حدود 48 هزار تومان. خنده داره؟!
این هاستل یکی از بهترین جاهای اقامت من بود. واقعا تمیز بود. صبحانه ی عالی و خوب و کامل هم داشت و چیزی از یک هتل کم نداشت. لینک هاستل رو در کامنت اول می زارم
عکس: اتاقمون تو همین هاستل
پراگ روز اول 17 مارچ-26 اسفندماه 93- 2
بعد از اینکه به هاستل رسیدیم تقریبا ساعت 10 صبح بود و صبحانه ی هاستل رو از دست داده بودیم. اما از اونجایی که هاستل ها مثل هتل ها نیستن، خانم بسیار مهربانی که مسئول پذیرش بود از قبل برای ما صبحانه به مقدار کافی کنار گذاشته بود و جای شما خالی #برانچ مفصلی رو تو هاستل خوردیم. ما هم بلتیم بخدا برانچ چیه!!
خوبیه اقامت در اینجور جاها همینه. آشنایی با آدم های باحالی که نمیزارن بهت بد بگذره. اتفاقا همین دختر مهربان، روز آخر برای ما شکلات مخصوص پراگ رو هدیه خرید تا به ما سوغاتی هم داده باشه. ما هم به رسم دوستی، بهش 4مغز دادیم.
خوشبختانه هاستل تقریبا به مرکز شهر نزدیک بود و پیاده رفتیم تا محل های دیدنی شهر رو ببینیم. اکثر شهرهای اروپایی یک مرکز شهر دارن و تقریبا 80 درصد اماکن دیدنیشون در همون محله و میشه 1 روزه این مرکز شهر رو دید. برای انتخاب هتل این موضوع رو حتما مدنظر قرار بدین.
عکس: آشپزخانه ی محل اقامت

پراگ روز اول 17 مارچ-26 اسفندماه 93
پراگ یک شهر رمانتیک بود. با سکوتی جذاب که رود #دانوب و نورپردازی ها در شب این جذابیت ها رو دوچندان کرده بود. شب ها هم روی رود دانوب کشتی هایی برای گشتن وجود داشت که می تونستی این نورپردازی هارو بهتر ببینی. مردم پراگ آدم های با فرهنگی بودن و شهر حال و هوایی نوستالژیک داشت. این شهر به وسیله پل چارلز به دو قسمت پستی و بلندی تبدیل شده بود و وقتی از پل چارلز به اون طرف می رفتی، نمای شهر عالی بود. متاسفانه به دلیل همون مشکلی که در اول سفر پیش اومده بود نمی تونستیم بیشتر از یک شب در پراگ بمونیم. برنامه ی ما قرار بود با پراگ شروع بشه و برای پراگ 2 شب رو در نظر گرفته بودیم. اما چون از برنامه عقب بودیم، باید فردا به وین اتریش می رفتیم. البته در همین گشت نیم روزه ی شهری، تونستیم بیشتر مناطق قدیمی و مرکزی شهر رو ببینیم.
عکس: قسمت غربی پراگ به خاطر اختلاف ارتفاعی که با قسمت شرقی شهر داشت، و البته خانه های ویلایی، خیلی زیبا بود. مخصوصا این مناظر در غروب پر میشد از توریست ها و لاو ترکوندن ها.
راه های ارتباط با محمدرضا نظری :
محمدرضا نظری را در اینستاگرام دنبال کنید instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.