قالب وردپرس

راهنما جهت تحویل مدارک لازم برای
درخواست روادید شنگن از سفارت آلمان

? راهنما جهت تحویل مدارک لازم برای درخواست روادید شنگن از سفارت آلمان
?لطفا مدارکی که در ذیل می آید به برگه درخواست روادید خود ضمیمه نمایید تا بتوانیم شرایط لازم جهت صدور روادید در هر مورد مشخص را بررسی نماییم. لطفا هنگام ارائه درخواست حتما به موارد زیر دقت نمایید:
?لطفا مدارک خود را بطور کامل به ترتیبی که آمده تنظیم نمایید و به شکلی که تعیین شده (مدارک اصل یا کپی) به باجه تحویل نمایید. هر درخواست کننده ای، خود شخصأ مسئولیت مدارکی که تحویل می دهد را به عهده دارد. در صورتی که کمبودی در مدارک لازم وجود داشته باشد، این خطر وجود دارد که نتوانیم درخواست شما را بپذیریم.
?از ارائه درخواست روادید هیچگونه حق قانونی برای صدور روادید یا پرداخت هزینه های احتمالی در خصوص سفر مورد نظر به شما تعلق نخواهد گرفت.
?پس از تحویل درخواست، به دلیل روند رسیدگی، نخواهیم توانست مدارک دیگری را بپذیریم. اما در موارد استثناء ممکن است بطور تلفنی از شما بخواهیم مدارک اافه دیگری نیز ارائه دهید.
?لطفأ توجه داشته باشید در صورتیکه مدارک جعلی ارئه دهید از صدور روادید برای شما خودداری خواهد شد و کلیه کشورهای حوزه شنگن از صدور روادید برای مدتی طولانی برای شما خودداری خواهند نمود.
?مدارک لازم:
?مدارک عمومی
?هنگام درخواست روادید همواره باید مدارک ذیل را به باجه بخش روادید ارائه دهید:
?اصل گذرنامه و کپی صفحه مشخصات گذرنامه .
?فرم درخواست روادید به صورت کامل تکمیل و امضاء  شده با عکس (قدیمی تر از یکسال نباشد).
?پرسشنامه امنیتی تکمیل و امضاء شده .
?مدارک مبنی بر وجود بیمه مسافرتی (به بخش پرسش های متداول دقت نمایید) به همراه کپی.
?کپی همه روادید های درخواست کننده در ۵ سال گذشته با مهر.
?تامین مالی سفر
?یکی از مدارک زیر را جهت اثبات امکان تآمین مالی سفر ارائه دهید:
?دعوتنامه رسمی (تعهد نامه) اصل دعوت کننده یا یک شخص سوم (هنگام ارائه درخواست روادید قدیمی تر از ۶ ماه نباشد) به همراه کپی (به بخش پرسش های متداول دقت نمایید) یا
?گواهی جدید مبنی بر موقعیت همه حساب های بانکی و یا حساب های بانکی همسرتان به زبان لاتین و با مهر بانک، یا
?در صورت قصد سفر تجاری : اصل دعوتنامه مبنی بر به عهده گرفتن هزینه ها توسط شرکت دعوت کننده .
?در صورتیکه قصد از سفر درمان بیماری باشد: مدارک مبنی بر تامین هزینه های درمانی.
?مدارک مبنی بر قصد بازگشت دوباره
به عنوان مدرک جهت اثبات آمادگی برای بازگشت باید مدارکی مناسب ارائه دهید. این مدارک بستگی به هر مورد بطور جداگانه دارد . بخخصوص مدارک ذیل همیشه برای ارائه مناسب هستند که بهتر است تهیه نمایید.
?شناسنامه جهت نشان دادن وابستگی خانوادگی به صورت اصل و کپی
?مدرک مبنی بر شغل فعلی شما و یا همسرتان:
?کارمندان : اصل گواهی کار (با ذکر مدت زمان قرارداد کاری، نوع کار، میزان حقوق به همراه اصل سابقه بیمه تآمین اجتماعی با مهر بیمه ).
?افراد با شغل آزاد : اصل و کپی پروانه کسب و آگهی روزنامه .
?بازنشستگان : اصل گواهی بازنشستگی
?دانشجویان : اصل گواهی اشتغال به تحصیل به همراه مهر دانشگاه .
در صورت سایر مدارک جهت نشان دادن وابستگی اقتصادی تا جایی که موجود باشد:
?تراکنش های بانکی سه ماه گذشته به خط لاتین از حساب های مالی ثابت، حساب های پس انداز و/ یا سپرده شما و/ یا همسرتان به صورت اصل و به همراه مهر بانک.
?لطفأ تراکنش های بانکی که درست پیش از درخواست روادید، افزایش ناگهانی را نشان می دهند در صورت عدم وجود دلیل و توضیح کافی برای پول مدرکی دال بر وابستگی اقتصادی شما نخواهد بود. زیرا گمان می رود که تنها دریافت اعتبار/ وام علت افزایش این میزان باشد. ?
?اصل و کپی اسناد ملکی که تحت مالکیت شما یا همسرتان قرار دارد.
?درآمد حاصل از اجاره خانه به همراه اجاره نامه و سند ملک مربوط به آن هر کدام به صورت اصل و کپی.
?مدارک مبنی بر علت سفر:
?جهت توضیح علت سفر نیز باید مدارک مناسب ارائه دهید. این اسناد به علت سفر بستگی دارند:
?در مورد سفرهای دیداری، بطور کلی یک دعوتنامه رسمی (تعهد نامه) کافی است (در زمان ارائه درخواست قدیمی تر از ۶ ماه نباشد). امکان دیگر، ارائه اصل دعوتنامه غیر رسمی امضاء شده (حاوی شرح کامل ارتباط خانوادگی و سایر ارتباطات و همچنین علت دیدار به همراه آدرس قابل رهیابی و شماره تماس) به همراه کپی گذرنامه فرد دعوت کننده می باشد. در صورتیکه شخص دعوت کننده تبعه آلمان نباشد افزون بر آن ضمیمه، یک کپی از اجازه اقامت در آلمان همیشه الزامی است.
?در مورد سفرهای تجاری، اصل دعوتنامه (حتی المکان شرح دقیق ارتباط کاری و تجاری و دلایل و پیش زمینه های سفر) مدرک جدید دال بر ثبت شرکت دعوت کننده در مرکز ثبت شرکت ها (قدیمی تر از یکسال نباشد). در صورتیکه نام دعوت کننده در فهرست ثبت شرکت ها موجود باشد کپی گذرنامه وی کافی است و در غیر اینصورت کپی گذرنامه یکی از افرادی که نامبرده شده است باید ارئه شود
?برای سفر به عنوان غرفه دار در نمایشگاه، ارائه اصل و کپی گواهی از سوی برگزار کننده آلمانی نمایندگی کافی است.
?برای سفر به عنوان بازدید کننده از نمایشگاه، باید اصل و کپی بلیط معتبر بازدید از نمایشگاه به همراه مدارکی ارائه شود که ارتباط شما را با نمایشگاه می دهد (معمولأ این مدارک می توانند گواهی اشتغال به تحصیل، گواهی کار و یا پروانه کسب باشند).
?برای شرکت در کنفرانس ها و سمینارها، باید رزومه خود و اصل و کپی تاییدیه معرفی شما به همراه مدارکی که ارتباط شما با مراسم مربوطه را نشتن دهد (معمولأ این مدارک می توانند گواهی اشتغال به تحصیل، گواهی کار و یا پروانه کسب باشند) ارائه نمایید.
برای سفر به قصد درمان بیماری شخصی، باید اصل گواهی بیمارستان آلمانی مربوطه (که در آن مقطع زمانی درمان و اقدامات پزشکی نامیده شده اند) ارائه دهید.
?برای سفر به عنوان همراه بیمار باید اصل گواهی بیمارستان آلمانی مربوطه را ارائه دهید که در آن نام شما به عنوان همراه ذکر و ضرورت حضور شما و مدت زمان درمان توضیح داده شده باشد .
برای سفرهای ترانزیت لطفأ به برگه راهنمای مربوطه دقت نمایید.
اشاره :
همسران و فرزندان می توانند به عنوان همراه سفر کنند، در صورتیکه گواهی مبنی بر امکان تأمین مالی اقامت ارائه شده باشد. در مورد سفرهای تجاری این موضوع تنها با پیش شرط های اضافی صدق می کند به این ترتیب که همسر یا فرزندان در دعوتنامه آلمانی عنوان شده باشند .
در صورتی که کودکان محصل، خارج از زمان تعطیلات مدارس ایران سفر می کنند باید گواهی/ اجازه نامه مدرسه ارائه شود.
☎️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.